Niech cię Bóg błogosławi, Suzdal

Mcooker: najlepsze przepisy O podróżach i turystyce

SuzdalMoi znajomi tak ciekawie opowiadali o wyjeździe do Suzdalu, że bardzo chciałem powtórzyć ich wycieczkę. Nawiasem mówiąc, często wybierają historyczne miasto, które zachowało swoje budynki od czasów starożytnych jako obiekt do podróży. Tym razem wybór padł na „Złoty Pierścień Rosji”. Wreszcie były zwykłe dni odpoczynku, kiedy można było wybrać się z rodziną na wycieczkę.

SuzdalGdy patrzyliśmy na mapę i robiliśmy plany, jeszcze chętniej odwiedziliśmy Suzdal, tę unikalną starożytną osadę położoną na niewielkim wzgórzu, gdzie na horyzoncie na tle nieba spoczywają otaczające miasto pola i lasy.

Wyjechaliśmy z innymi turystami wcześnie rano wygodnym autobusem w towarzystwie przewodnika. Kobieta przewodnik przez cały czas opowiadała ciekawe fakty. Okazuje się, ile nie wiemy! A my nawet o tym nie wiemy!

I oto jesteśmy w Suzdal! Podjechaliśmy do miasta obwodnicą. Miasto w skrócie! Słynie z budowli, które zachowują specyfikę kultury czasów Władimira Monomacha i Jurija Dolgorukowa.

Suzdal jest zabytkiem dawnej architektury, dlatego mieszkańcom nie wolno budować budynków mieszkalnych wyższych niż dwie kondygnacje, aby nie zniekształcać chronionej architektury. Wielu obcokrajowców przyjeżdża, aby podziwiać miejscowe piękno przesiąknięte historią miasta. Ciągle trwa tu renowacja budynków, konieczne jest zachowanie zachowanych na nich wizerunków, aby nie dopuścić do ich całkowitego zniszczenia.

Zwiedziliśmy najsłynniejsze zabytki miasta. Zwykle turyści zapraszani są do zwiedzania katedr Rozhdestvensky i Rizpolozhensky, które są znane jako żywe przykłady twórczego przetwarzania architektury bizantyjskiej na rosyjskim gruncie.

Niesamowite piękno czeka na odwiedzających w katedrze Narodzenia. Ściany od podłogi do sufitu są pomalowane wielobarwnymi freskami przedstawiającymi boską historię od narodzin Chrystusa do jego śmierci i zmartwychwstania.

Długo przyglądaliśmy się scenom z obrazu, podziwialiśmy spokój panujący w świątyni, chcieliśmy nadal przebywać w tej niesamowitej atmosferze spokoju. Ale czekał na nas jeszcze jeden wspaniały zabytek architektury.

SuzdalKatedra Złożenia Szat została odrestaurowana w 1964 roku. Kapliczka jest jedną z najwcześniejszych świątyń w średniowiecznej architekturze. Jest stosunkowo mały. Mnich bije w dzwony. Mówią, że jeśli posłuchasz dzwonienia od początku do końca, to na pewno przez kilka lat będziesz wyglądać młodziej i osiągniesz duchowe szczęście. Naprawdę boskie dzwonienie, nie puścił nas. Chciałem stać i słuchać, zapominając o czasie, o ziemskich troskach, o czasie powrotu do domu ...

Na pożegnanie kupiliśmy pamiątki, które przypomną Wam o niezapomnianej podróży. Autobus wywiózł nas z miasta, ale w myślach wciąż rozbrzmiewały dzwony, jak w samej nazwie tego pięknego pomnika w „Złotym Pierścieniu Rosji”. Niech cię Bóg błogosławi, Suzdal! A my powiemy naszym przyjaciołom, jaki jesteś atrakcyjny i niezapomniany.

Maiskaya E.

Czy zamierzasz odpocząć za granicą? Przygotuj się poprawnie! 8 wskazówek dla tych, którzy wybierają się na wycieczkę   Przygotuj sanie latem

Wszystkie przepisy

© Mcooker: najlepsze przepisy.

Mapa witryny

Radzimy przeczytać:

Wybór i obsługa wypiekaczy chleba