Ciasto rybne „na nasz sposób” (przepis rodzinny)

Kategoria: Pieczywo
Ciasto rybne na swój sposób (przepis rodzinny)

Składniki

olej roślinny 40-50 ml
masło 30-40gr
kwaśna śmietana 2 łyżki stołowe
sól, pieprz, liść laurowy smak

Metoda gotowania

• Przepisów na ciasto rybne jest bardzo dużo, chcę się podzielić naszym rodzinnym przepisem i to nie tyle przepis, ile sposób przygotowania i sposób jego wykorzystania, że ​​tak powiem, sposób jedzenia)) Tradycja metoda ta sięga daleko „w głąb wieków” naszej rodziny po linii matki, nasi przodkowie byli jednymi z tych, którzy założyli w 1820 roku kozacką wioskę Nowonikolskaja na północy Kazachstanu. i mieszkali tam do lat 50. XX wieku, potem wszyscy stopniowo przenieśli się do najbliższego miasta Pietropawłowska i tam osiedlili.
  • W moim dzieciństwie były cztery babcie (mama i trzy ciotki mamy)
  • wszyscy przekazali tradycję ciasta rybnego swoim dzieciom i wnukom. Naszym pierwszym cukiernikiem była Evdokia Leontievna, siostra mojej babci, nasza babcia Dusia, jak ją wszyscy nazywaliśmy, jej ciasta były ogromne, piękne, z cienką skórką i niesamowicie smaczne.
  • Opowiem ci, jak zrobiła to moja mama i nadal to robimy, jej dzieci. W niedzielę mama zawsze coś gotowała i zbieraliśmy się z całą rodziną przy dużym stole w holu.
  • Mama w nocy wkładała ciasto do emaliowanego wiadra, tylko dla pięcioosobowej rodziny, rano budziliśmy się od zapachu naleśników czy placków, a na obiad czekaliśmy na placek rybny lub ziemniaczany, mięsny lub grzybowy. Wszystkie ciasta były bardzo smaczne, ale najważniejsze było ciasto rybne, które było również przygotowywane w znaczące dni, kiedy gromadzili się wszyscy krewni.
  • Potrzebujesz więc ciasta drożdżowego, możesz wziąć dowolne, według swojego ulubionego przepisu, które możesz przygotować z produktów, które zaproponowałem.
  • Podczas gdy ciasto rośnie, przygotowuję nadzienie.
  • Umyj rybę, obierz, pokrój na kawałki i pokrój każdy kawałek wzdłuż grzbietu, w żadnym wypadku nie usuwaj kości, oczywiście wygodnie jest gotować z filetów rybnych, ALE naszym zdaniem to już nie jest placek rybny , ale placek z nadzieniem rybnym)) ...
  • następnie dobrze posolić kawałki ryby, przykryć i odstawić w chłodne miejsce.
  • Teraz gotuję ryż bez soli do połowy, w dużej ilości wody, a następnie kilkakrotnie przepłukuję zimną wodą, aż ostygnie.
  • Następnie dodaję do ryżu pokrojoną w kostkę cebulę, sól i pieprz, dodaję porwany na kawałki liść laurowy, wszystko dokładnie wymieszam i dodaję olej roślinny, ponownie wymieszaj. Wszystko, nadzienie gotowe.
  • Gdy ciasto wyrośnie, rozwałkowuję je na stół, trochę zagniatam, przykrywam ręcznikiem i zostawiam min. o 30.
  • Następnie dzielę na dwie części, jedna część jest większa, rozwijam ją w kształcie trochę bardziej niż blacha do pieczenia.
  • Blachę smaruję margaryną, bardziej mi się podoba, wtedy łatwiej się myje).
  • Układając ciasto, teraz kolej na nadzienie. Najpierw rozsmarowuję dwie trzecie ryżu na cieście, na ryżowe kawałki ryby skórką do dołu, na rybę resztki ryżu, wszystko wyrównuję na ile to możliwe. Na wierzchu układam kawałki masła i śmietany, mam domowe. Teraz musisz ostrożnie podnieść ciasto i zamknąć rogi, aby rogi nie były zbyt grube, możesz ciasto pokroić trochę ukośnie, a następnie zamknąć. Rozwałkuj drugą część ciasta, połóż na wierzchu i zamknij. Należy to zrobić ostrożnie, aby ciasto nie pękło, w przeciwnym razie sok wycieknie.
  • Przykryj zebrane ciasto ręcznikiem lub folią spożywczą i dopiero teraz włącz piekarnik.Mój piekarnik nagrzewa się przez 15 minut, co wystarcza na garowanie.
  • Pieczę 40-45 minut w temperaturze t 180 *, ale oczywiście wszystko zależy od piekarnika, jeśli wierzch szybko się rumieni, przykrywam folią lub papierem.
  • Ciasto rybne na swój sposób (przepis rodzinny)
  • Mama położyła gotowe ciasto na desce, skropiła wodą i przykryła kilkoma ręcznikami, a na wierzchu starym szalem ciasto powinno odpocząć,
  • kiedy byliśmy mali, chodziliśmy dookoła stołu i zastanawialiśmy się, dlaczego ciasto musiało odpocząć, a mimo to tak długo, ale to „długie” trwało nie dłużej niż 30 minut, ciepło zniknęło, a ciasto stało się bardzo miękkie.
  • Usiedliśmy przy stole, na środku którego rosło zawinięte ciasto, które tak pachniało ... a na koniec mama wzięła nóż, zdjęła wierzchnią skórkę i rozerwała na kawałki.
  • Ciasto rybne na swój sposób (przepis rodzinny)
  • Każdy wziął na talerz kawałek ryby, który im się podobał, kawałki wierzchniej skórki i rozpoczął się posiłek.
  • Po zjedzeniu ryby z górną skórką przyszedł czas na dolną skórkę, moim zdaniem najsmaczniejsza była dolna skorupa, nie była krojona, ale też rozdzierana na kawałki, jadła słodką herbatę z mlekiem lub tylko mleko.
  • Dzieciństwo się skończyło, rodziców już dawno nie ma, ale czasem wszyscy zbieramy się na placek rybny i rozmową i śmiechem wspominamy niedzielne rodzinne obiady.
  • Jeśli ktoś jest zainteresowany takim plackiem rybnym, spróbuj, myślę, że ci się też spodoba. Życzę wszystkim smacznego!

Uwaga

Oto przepis wideo

Tricia
Cóż za oryginalny przepis! Bardzo interesujące, bardzo dziękuję za podzielenie się historią rodziny!
Jaką rybę włożono do ciasta w dzieciństwie? W końcu przyznajmy, że ryby morskie i rzeczne będą w cieście „zabrzmieć” zupełnie inaczej! Lub, na przykład, różowy łosoś, dorsz jest suchy, a łosoś, zielona trawa, makrela są tłuste i mają tak szczególne aromaty ...
kavmins
dzięki za przepyszny przepis rodzinny i ciekawą historię !!!! Na pewno będę gotować)
pani
Svetochka! uwielbiałem ten prawdziwy placek rybny. Na pewno to ugotuję. Dzięki za rodzinny przepis. Spróbuję z karpiem. Mogą? i bardzo lubię żytnią rybę porcjowaną z gromadnikiem.
sveta-Lana
Tricia, Anastazja, do tortu, który był wtedy w sprzedaży, włożono rybę, szczupak, okoń morski, karaś, halibut, wybaczony, mintaj, karp ... ogólnie wyrzeźbili z tego, co było
oczywiście smaczniej jest, gdy ryba jest tłusta, a jeśli ryba nie jest tłusta, można dolać więcej oleju i też okazuje się pyszny
kavmins, przystań, ugotuj, jest pyszne
pani, Elena Stak, to naprawdę prawdziwy placek rybny, który będzie pyszny również z karpiem
Tricia, kavmins, panidziewczyny, dziękuję za zainteresowanie przepisem
$ vetLana
Sveta, proszę sprecyzować, czy kości pozostają w rybie?
pani
Po prostu wezmę rybę. Pokrój go wzdłuż grzbietu, na kawałki i na ryż w cieście - Będzie prawdziwy placek rybny. Więc Svetun?
Korsyka
sveta-Lanadzięki za przepis i opowieść o rodzinnej tradycji! Zainteresowany, gdy dodam przepis do zakładek.
sveta-Lana
$ vetLana, Svetlanatak, kości pozostają w rybach tak, jak są, wyraźnie to widzę na wideo

rybę należy pokroić wzdłuż grzbietu i położyć skórą do dołu, aby górna skorupa nie pękła, nałożyć trochę ryżu na rybę, mniej niż na dno. Ciasto lepiej rozwałkować niezbyt cienko
Cytat: pani
Elena, wszystko się zgadza
Korsyka, Ilonadziękujemy za zainteresowanie przepisem
VGorn
sveta-LanaDziękujemy za przypomnienie tak ciepłych rodzinnych wieczorów! Prosta dusza rozgrzana! W ten sam sposób piekliśmy placek z rybą, tylko nadzienie było zawsze z ziemniakami i gromadnikiem. Tyle, że Niemcy nadwołżańscy nie używali zbyt wiele ryżu, ale ziemniaki były bardzo szanowane. Babcia wypatroszyła gromadnika i położyła go z kośćmi w cieście. I to był najsmaczniejszy tort w moim dzieciństwie. Zdjęli też czapkę i wyjęli te ryby. A potem zjedli nizinę z ziemniakami. A czasami babcia gotowała królewski obiad! Jak na ironię, był to śledź Iwashi i pieczone w piekarniku ziemniaki w mundurkach. Nic nie zostało wcześniej wyczyszczone.Całe to bogactwo zostało rozłożone na talerzach na stole, każdy wziął dla siebie całą rybę i ziemniaki. Wszystko sami wyczyścili, nawet dzieci. I było tak pyszne! I tak towarzysko i rodzinnie. my, dzieci, byliśmy wszyscy zabrudzeni rybami. Oczywiście pomogli nam w sprzątaniu, ale sam mi się bardziej podobało, żeby wszystkie kości i płetwy mogły być zabłocone. A potem po takiej kolacji wszyscy byli spragnieni, a dziadek żartował, że ryba chce pływać w wodzie. To są ciepłe spotkania rodzinne, jakie mieliśmy.
sveta-Lana
VGorn, Wiktoria, dziękuję za zainteresowanie przepisem i historią
Florichka
Wspaniały i bardzo przytulny przepis, na pewno go ugotuję. Ostatnio uzależniłem się od różnych pasztetów rybnych
Florichka, Irinadzięki, ugotuj, jest pyszne
brendabaker
sveta-Lana,
Sveta, co za doskonały przepis, a opis ... bez słów, wzruszył się do łez.
Z przyjemnością przygotuję, wielkie DZIĘKUJĘ za podzielenie się przepisem.
sveta-Lana
brendabaker, Oksanadzięki, cieszę się, że przepis mi się podobał
Tyetyort
Svetlanaprzeczytaj przepis, aw lodówce - karp! Za 4 kg ... Tak właśnie doszło do mojej znajomości z Waszą rodzinną kuchnią! Ciasto ugotowałam 2 kg, upiekłam dwa ciasta, na zamówienie 1,2 kg, resztę dla siebie, głowa, ręce, nogi, ogon i dwie ryby kusman na grilla ...
Opinie klientów: kulinarna ekstaza!
Sami jemy od czwartku, smak jest świetny!
Świetny przepis na bardzo tłuste ryby!
sveta-Lana
Helenadziękuję, bardzo się cieszę, że przepis przypadł Ci do gustu, gotuję z przyjemnością
Cytat: Tyetyort
Świetny przepis na bardzo tłuste ryby!
a jeśli ryba nie jest bardzo tłusta, to dodajemy więcej masła, pamiętam, że jako dziecko moja mama gotowała na zwykłym mintaja, jadła dla słodkiej duszy))
FotinyaM
Bardzo ciekawie jest znaleźć rodaków z przepisem!) Ja też, Swietłana z Pietropawłowska, moja prababcia z najbliższej wsi Nowopawłowskaja, pradziadek tej wsi. Mały biały. Moja babcia zawsze piekła taki placek rybny i gotowała zupę rybną, kiedy były święta, a nawet gdy ktoś był chory, a nawet wiosną. Uważano, że zawsze służy to wyzdrowieniu i odnowie. Czego teraz potrzebujemy! I opowiedziała mi, jak zimą sprzedawali ryby na targu - przywozili je w wagonach i układali w stosy na ziemi, tata przysyłał po rybę do ucha, właściciel zawsze pytał, po co ta ryba, radzi. Ponieważ wcześniej w Ishim było wiele różnych ryb, nazwała tak wiele imion, których teraz nie znamy! Obecnie ryby w Pietropawłowsku pochodzą głównie z jezior. Bardzo dziękuję za przepis! Wprowadzimy również w rodzinną tradycję!
sveta-Lana
FotinyaMMiło mi też spotkać się z Rodakami dzięki za Waszą historię i dbałość o przepis

Wszystkie przepisy

© Mcooker: najlepsze przepisy.

Mapa witryny

Radzimy przeczytać:

Wybór i obsługa wypiekaczy chleba